onsdag 30. juni 2021

 

Nytt kjøleskap

Da er tiden inne for fornying av kjøleskap. Leitet lenge for å finne et skap som er 133cm høyt.
Måtte faktisk bestille fra Polen. De tok av dørene og lakkerte de sort for meg. Da ser det litt mer orginalt ut. 

Foreløpig kjører jeg skapet i garasjen på inverterstrøm. 
Kjøpte Victron 800W inverter som har imponert med tanke på strømforbruk.

På victron energy appen har jeg full kontroll.


Batteriet jeg bruker er et gammelt bilbatteri, kun for å se hvor mye inverteren krever.
Båten har en batteribank på rundt 11 - 1200 Ah. 

Koblet også et måleapparat kjøpt på Ebay for å logge forbuk. Har ikke kalibrert instrumentet enda,
men har dobbeltsjekket amperen med et tang-amperemeter.


Det orginale kjøleskapet er ikke så dypt og hyllene i døra er for små til melkekartonger.
Får ikke inn en kjøleskapsforpakning med øl uten å legge den på tvers. 
Fryseren er  i toppen av det gamle skapet. 


Håper at målene jeg har tatt er riktige, sånn at skapet kjøleskapet står i er stort nok.


Da har vi endelig begynt på jobben med å montere skap og inverter inn. 



Selve skapet som kjøleskapet skal inn i måtte heises for å få inn det nye.
Måtte kappe av bunnen i skapet og legge inn en eikelist for å få ca 1cm mer høyde.


Lagde en liten mal til gutta på plateverkstedet. Skal ut med skapet 
igjen for å skru listen fast på sidene av skapet.
Dette blir da en del av fronten på hele skapet og skal lakkeres sort.


Måtte slenge med et bilde uten listene på plass også. 


Fikk knekt til foringer som fikk det til å se originalt ut. 



Kjempefornøyd med resultatet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar